Isnin, 19 Julai 2010

Berenang Ke Pantai Kelulut

Pantai Kelulut memang di kenali sebagai tempat berlangsung Kejohanan Antarabangsa Swimathon yang diadakan pada setiap bulan April. Peserta akan berenang dari Pulau Kapas ke Pantai Kelulut sejauh 6.5 km.
Jarak perjalanan dari Bandaraya Kuala Terengganu sejauh 30 km dan dari Marang sejauh 8 km. kemudahan awam yang lengkap seperti kawasan meletak kereta, gerai makanan, surau dan sebagainya. Di sini juga ada rumah penginapan yang disediakan untuk pelancong untuk menyedut udara segar.
Pantai Kelulut memang mempunyai pasir yang cantik dan halus. Manakala pasir kasar yang berwarna kuning terdapat bahagian atas. Gabungan kuning dan putih apabila terkena sinaran matahari cukup cantik kerana warna keemasan akan terpancar.
Terdapat kulit siput yang beranika rupa terdapat di tepi gigi air. Ada kulit siput yang berbentuk memanjang dan ada yang meruncing. anda boleh mengutip untuk dibuat hiasan.
Di sini ada juga penjual wau pelbagai bentuk dan rupa. Pilih saja yang anda suka. Harga pun tidak mahal mana. Paling murah Rm5.00 sahaja.

Tiada ulasan: