Khamis, 5 Ogos 2010

Bermalam Di Rantau Abang

Di Rantau Abang terdapat beberapa chalet yang menawarkan penginapan kepada pelancong yang berkunjung di sini. Apabila sampai di sini, anda tidak perlu bimbang tentang penginapan kerana anda boleh memilih chalet yang terdapat di pantai atau di tepi jalan besar.
Turtes De Village Inn dimiliki oleh Majlis Perbandaran Dungun (di swastakan kepada syarikat Paksi Alam Services) terletak di depan Masjid Rantau Abang dan bersebelah Pusat Penerangan Penyu. Chalet ini mempunyai 20 bilik iaitu Family Standard, Family Duluxe dan Family Suite.
Di belakang chalet ini terdapat pantai Rantau Abang. Anda boleh ke pantai untuk bersiar-siar menekmati suasana pantai. Di pantai ini juga anda boleh melihat penyu yang dibiakan dalam kolam atau tangki.

INFO

Tempahan:

Shafiq - 014 808 3137, 09 848 6001

Jarak :
60 km dari Kuala Terengganu
15 km dari Dungun

Harga
Family Standard : RM50
Family Deluxe : RM100
Family Suite: RM120

Lokasi
Rantau Abang, Dungun, Terengganu

Pengangkutan
Teksi dan bas. Boleh dinaiki di Dungun atau Kuala Terengganu


Keistimewaan
Berhampiran Masjid, Pusat Penerangan Penyu, Melihat penyu dalam tangki air, penyu bertolak, pantai yang cantik dan kedai makan yang banyak.

Lain-lain info - sila klik

Hotel

Agensi Pelancongan

Teksi

Bas

Penerbangan

3 ulasan:

Mukhatar berkata...

WAMORA Permadangan indah, tapi sayang tiada cerita. Dilain masa tulis cerita mengenai gambar sebab pembaca tidak mengetahui apa yang berlaku disebalik gambar. Ini mengurangkan markah pertandingan. Jangan cepat putus asa dengan teguran rakan rakan. Jika ianya teguran membina teruskan. Jika teguran yang membawa yang kurang kualiti anggaplah ia satu cabaran untuk terus maju. Semoga berjaya.

wamora wasa berkata...

Sebenarnya saya post gambar dulu krn pagi tadi saya bertolak ke KL. bila sampai kl baru saya menulis infonya. saya post awal sbb saya takut peminat blog tertanya pulak..apa2 terima kasih banyak atas prihatin yg diberi..

Unknown berkata...

saya ingin menyewa bilik untuk 3orang...berapa harga bilik untuk 3hari 3malam di sana??