Isnin, 19 April 2010

Rumah Misteri

Semasa saya melalui kampung Tanjung di Batu Rakit , saya ternampak sebuah rumah dua tingkat berwarna hijau putih yang tiada penghuni.
Sesiapa yang pernah melalui kampung ini akan tenampak rumah tersebut. Saya behenti & bertanya penduduk yang tinggal di kawasan itu. Mengikutnya rumah tersebut tidak didiami selama 30 tahun lalu dan tidak ketahui siapakah tuan rumah yang sebenar.



Ada yang mengatakan tuan rumah seorang che gu yang tinggal di bandar. Ada juga yang mengatakan rumah ini telah dimiliki oleh bank kerana gagal menjelaskan pinjaman. Yang pasti rumah ini bukan rumah berhantu.

Mengikut apa yang dicerita di facebook rumah ini pernah ditinggal oleh Mona Fadey & selepas itu penyewa rumah ini tidak kekal, seterusnya tiada yang berani untuk menyewa rumah tersebut.

Respon rumah misteri di facebook http://www.facebook.com/photo.php?pid=434446&id=1669429885&comments

7 ulasan:

Unknown berkata...

yer... pernah... dulu kawan arwah ayah saya pernah duk rumah tu.... seorg ustaz. pengamal perubatan homeopathy... guna rambut. saya pernah gi sekitar tahun 85. kalau lalu rumah tu.... masih teringat.

mimi berkata...

sapele agaknya yang empunya rumahtu...

ALUMNI INSTEP berkata...

Ambe adalah penduduk asal Kg. Tanjung, Batu Rakit....dan rumah ambe sekrg pom di kg Tanjung...Pasal rumah ini, setahu ambe....dibina sekitar tahun 1984...rumah siap, tuan meninggal dunia...sejak dari itu, rumah ini tidak PERNAH didiami dan TIDAK PERNAH disewa....jadi cerita cerita sewa menyewa ini, ambe rasa dok betul belaka....apatah lagi cerita mona tu...waris dia sekrg pun dekat jer dgn rumah ambe...kalu nak detail, boleh temuramah waris dia, sapa berhajat boleh maklum ke ambe, nanti ambe uruskan...sekian, terima kasih...

Unknown berkata...

Wamora, buat temuramah dengan Waris

kak tie berkata...

nok try gi tgk etek ehh

manja berkata...

buleh dok kalu ambe nok gi tngk dlm tumah tu...bkn nak kacau atau ambik apa2 tapi nak bt review rumah2 lama yg di tinggalkan di terengganu...

manja berkata...

Jun 2020 6:59 PG
buleh dok kalu ambe nok gi tngk dlm tumah tu...bkn nak kacau atau ambik apa2 tapi nak bt review rumah2 lama yg di tinggalkan di terengganu.